Leczenie kanałowe Lubin

Wszystko, co musisz wiedzieć o leczeniu kanałowym pod mikroskopem

Endodoncja

Leczenie kanałowe Lubin- co to takiego?

Leczenie kanałowe Lubin ( inaczej leczenie endodontyczne) to często ostatnia deska ratunku dla chorego zęba, którego chcemy ocalić. Czując ból, często pacjenci nie mają świadomości, że kluczową rolę odgrywa tutaj czas, ponieważ w zębie zachodzą właśnie nieodwracalne procesy zapalne . Najczęstszą przyczyną leczenia endodontycznego jest próchnica, która swoim zasięgiem dochodzi aż do kanałów w zębie, powodując ból.
Uratowanie zęba polega na usunięciu zainfekowanej miazgi ( potocznie zwanej nerwem), oczyszczenia kanału oraz jego szczelnym wypełnieniem materiałem, który zapobiega rozwojowi bakterii. Warunkiem sukcesu leczenia jest prawidłowo przeprowadzona procedura zabiegowa z wykorzystaniem mikroskopu oraz koferdamu: odpowiednie oczyszczenie, wypełnienie oraz odbudowa zęba.
Stosując mikroskop zabiegowy mamy duże szanse na uratowanie zęba, któremu do tej pory groziło usunięcie. Dzięki powiększeniu i lepszemu doświetleniu leczonego obszaru, mikroskop zapewnia nam doskonałą precyzję oraz efektywność leczenia.

leczenie kanałowe Lubin
MIKROSKOP JEST NIEZBĘDNYM NARZĘDZIEM DO PRZEPROWADZENIA SKUTECZNEGO LECZENIA KANAŁOWEGO

Krok po kroku - jak wygląda leczenie kanałowe

1. OKREŚLENIE PLANU LECZENIA – na podstawie wykonanych zdjęć panoramicznych oraz RTG miejscowego, Pacjentowi zostaje przedstawiona strategia leczenia. To ten moment kiedy lekarz dokładnie opowiada o procesie leczenia kanałowego.

2. ZNIECZULENIE – na tym etapie pacjent ma możliwość wyboru preferowanego znieczulenia : standardowe lub znieczulenie komputerowe

3. PRZYGOTOWANIE DO LECZENIA –Pacjentowi zostaje założony koferdam, który zapewnia nam suchość i szczelność pola zabiegowego. Lekarz przygotowuje mikroskop, aby precyzyjnie wykonać leczenie kanałowe.

4. LECZENIE – w pierwszej kolejności wykonuje się oczyszczenie systemu kanałowego zęba. Kolejnym etapem jest dokładna analiza długości oraz kształtu kanałów oraz ich szczelne wypełnienie pod pełną kontrolą mikroskopową.

5. KONTROLA – na tym etapie wykonuje się kontrole zdjęcie RTG, aby sprawdzić czy wszystko zostało szczelnie wypełnione specjalnym materiałem, który zapobiega wnikaniu bakterii

6. ODBUDOWA – ostatnim etapem jest szczelna odbudowa zęba. Kluczowe jest tutaj aby przywrócić kształt zęba do naturalnego kształtu zachowując jego pełne cechy anatomiczne

Endodncja w jeden dzień - czy to możliwe?

Dlaczego warto wykonać leczenie endodontyczne w Erwin Clinic?

• Zawsze kontrolujemy przebieg leczenia przy pomocy zdjęć RTG i endometru ( urządzenie, które pomaga nam precyzyjnie określić długość kanału zęba. Jego zastosowanie zwiększa do maksimum powodzenie leczenia kanałowego Lubin)
  • Leczenie wykonujemy wyłącznie w powiększeniu wykorzystując do tego mikroskop zabiegowy. To właśnie dzięki tak dokładnemu spojrzeniu na pole zabiegowe mamy pewność, że leczenie swoim zasięgiem obejmuje wszystkie zakamarki chorego zęba.
  • Dbamy o komfort pacjenta i czystość pola zabiegowego wykorzystując koferdam. Koferdam to nic innego jak fragment lateksowej gumy, która przylega ściśle do zęba chroniąc go przed wilgocią i bakteriami pochodzącymi ze śliny pacjenta w trakcie zabiegu.
  • Wykorzystujemy najnowocześniejsze metody znieczulenia, aby pozbyć się bólu i zwiększyć komfort zabiegu.

Dzięki wykorzystaniu wszystkich powyższych metod jesteśmy w stanie wykonać pełne leczenie kanałowe Lubin wraz z odbudową zęba na jednej wizycie.

Leczenie kanałowe

Leczenie kanałowe - najczęściej zadawane pytania

Zabiegi w Erwin Clinic przeprowadzane są bez bólu,  mówimy STOP DENTOFOBII i wykorzystujemy najnowocześniejsze metody znieczulenia, wszystko po to, aby każdy pacjent czuł się komfortowo, a leczenie było bezstresowe. Do tego celu wykorzystujemy znieczulenie komputerowe, które precyzyjnie znieczula miejsce zabiegowe.

Natura leczenia kanałowego jednak jest taka, że po skończonym zabiegu, kiedy znieczulenie przestaje działać, może występować przejściowa nadwrażliwość zęba

Leczenie kanałowe nie wymaga od pacjenta szczególnego przygotowania. Najważniejsze w tym przypadku jest pozytywne nastawienie 🙂

Budowa każdego zęba i korzenia jest zawsze indywidualna, różna u każdego pacjenta. Zdarza się, że podczas leczenia spotykamy bardzo skomplikowane przypadki, których prawidłowe opracowanie byłoby niemożliwe bez dużego powiększenia. Dzięki mikroskopowi mamy pewność, że docieramy do wszystkich zawiłości zęba, dokładnie je czyścimy i wypełnamy. A następnie ( również z pomocą mikroskopu) robimy szczelną i precyzyjną odbudowę zęba.

W naszej klinice leczenie rozpoczynamy od wizyty przeglądowej. Na tej wizycie dowiesz się, co podlega leczeniu, co trzeba wykonać w pierwszej kolejności oraz jakie będą koszty leczenia. Każdy Pacjent otrzymuje indywidualnie opracowany plan leczenia, który jest dostępny w STREFIE PACJENTA po zalogowaniu się na swoje konto.

Po skończonym zabiegu endodontycznym w Erwin Clinic lekarz bardzo szczegółowo omawia wszystkie zalecenia pozabiegowe. Ponadto pacjent otrzymuje listę w formie papierowej ze wszystkimi wytycznymi, które trzeba przestrzegać, aby proces gojenia przebiegł szybko i bez komplikacji.

Powtórne leczenie kanałowe - co to takiego?

Minęło kilka miesięcy, a czasami nawet lat od ostatniego leczenia kanałowego i nagle czujesz, że w leczonym zębie znów pojawia się ból? Jeżeli tak, to niezwłocznie udaj się do  dentysty, ponieważ może zajść potrzeba powtórnego leczenia kanałowego ( re-endo), aby to skontrolować.
Jedną z najczęstszych przyczyn  bólu po pierwszym leczeniu endodontycznym są:

• nieodnalezione kanały w zębie podczas poprzedniego leczenia
  • trudno dostępne kanały, które nie zostały w całości przeleczone podczas poprzedniego leczenia
  • pozostawione złamane narzędzie (pilnik) w zębie podczas pierwszego leczenia kanałowego
  • perforacja korzenia lub korony zęba
  • próchnica (nieszczelna odbudowa), która swoim zasięgiem odsłoniła wcześniej leczone kanały powodując wtórną infekcję bakteryjną

Powtórne leczenie kanałowe rozpoczynamy od pełnej diagnostyki. Wykonywane są zdjecia RTG oraz przegląd chorobowo zmienionego zęba pod mikroskopem. Następnie lekarz podejmuje kroki i wykonuje zabieg.
Należy pamiętać, że leczenie kanałowe lub powtórne leczenie kanałowe jest  ostatnią szansą na uratowanie zęba przed ekstrakcją.

Leczenie kanałowe w praktyce

Jak wygląda leczenie kanałowe w gabinecie stomatologicznym w Lubinie – Erwin Clinic. Sprawdź i dowiedz się najważniejszych informacji

Boli mnie ząb - co dalej?

Jeżeli odczuwasz ból zęba nie bagatelizuj tego. Im szybciej podejmiesz się leczenia, tym większe są szanse na uratowanie Twojego zęba. Zadzwoń do nas, a my w Erwin Clinic zapewnimy Ci właściwą, profesjonalną pomoc, leczenie bez bólu i stresu oraz gwarancję prawidłowo przeprowadzonego leczenia pod mikroskopem. Dokładnie wytłumaczymy Ci na czym polega Twój zabieg, jakie są zalecenia pozabiegowe oraz jak dbać o zęby, aby móc jak najdłużej cieszyć się zdrowiem.
Dzięki temu Twój uśmiech pozostanie zdrowy na długie lata

ul. Sportowa 39, 59-300 Lubin       +48 784 898 003       erwin.clinic@gmail.com